biznes subskrypcyjny

Subskrybowanie usług i produktów to doskonała alternatywa dla wynajmu długoterminowego i finansowania leasingowego. Na wprowadzenie do swojej oferty takiego modelu decyduje się coraz więcej firm, które chcą zwiększyć swoje dochody i zadbać o relacje z klientami. Jakie branże w szczególności powinny rozważyć ten system? Podpowiadamy!

Elektronika

Jedną z branż, która może naprawdę dużo zyskać decydując się na biznes subskrypcyjny, jest szeroko pojęta elektronika. Klienci coraz chętniej decydują się bowiem na abonamentowe korzystanie z różnego rodzaju urządzeń, ponieważ dzięki temu mogą je przetestować lub znacznie zoptymalizować firmowe wydatki. Dotyczy to m.in. komputerów, telefonów komórkowych czy sprzętu fotograficznego.

Urządzenia i sprzęt dedykowany

Specjalistyczne urządzenia i sprzęt dedykowany konkretnym branżom również jest chętnie wynajmowany. Zdarza się bowiem, że początkujące firmy nie są w stanie sfinansować zakupu drogich maszyn, które mogłyby wesprzeć rozwój przedsiębiorstwa. Subskrybowanie sprzętu przez pewien czas pozwala im natomiast zwiększyć dochody i zdobyć nowych klientów, dzięki czemu z czasem mogą swobodnie zainwestować w dane urządzenie.

Motoryzacja

Biznes subskrypcyjny to również doskonałe rozwiązanie dla branży motoryzacyjnej. Jest on bowiem świetną alternatywą dla leasingów firmowych i wynajmu długoterminowego. Wiele firm nie chce wiązać się długoterminowymi umowami, podczas gdy model subskrybowania jest niezwykle elastyczny i korzystny dla obu stron. Taki model chętnie wybierają firmy transportowe i przeprowadzkowe, floty samochodowe czy usługodawcy przewozów typu premium.

Usługi specjalistyczne

Innowacyjny biznes subskrypcyjny może dotyczyć nie tylko produktów i sprzętu, ale również różnego rodzaju usług. Dla przykładu: obecnie na rynku funkcjonuje już co najmniej kilka firm, które oferują księgowość w ramach abonamentu. Wówczas firmy nie muszą zatrudniać etatowych pracowników czy wiązać się długofalowymi umowami z zewnętrznymi usługodawcami. Podobnie jest w przypadku usług specjalistycznych, takich jak np. różnego rodzaju oprogramowanie, outsourcing czy zdalne prowadzenie procesów rekrutacyjnych.

Subskrybowanie to z całą pewnością trend naszych czasów. Model ten staje się już swego rodzaju standardem i wiąże się z szeregiem istotnych korzyści, dlatego zdecydowanie warto wprowadzić go do swojej oferty, szczególnie jeśli Twój biznes przynależy do którejś z powyższych branż.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here