Ostatnie lata to prawdziwa rewolucja w branży reklamowej – Internet zdominował działania promocyjne małych, średnich i dużych przedsiębiorstw, dając im zupełnie nowe narzędzia i nieznane dotąd możliwości. Do działań marketingowych, jakie wiodą aktualnie prym wśród polskich firm, należy zaliczyć przede wszystkim pozycjonowanie stron oraz reklamę Google Ads. Jakie korzyści zapewniają te formy reklamy, czym się od siebie różnią i kiedy warto z nich korzystać?
Pozycjonowanie stron www – charakterystyka i zalety
O pozycjonowaniu zrobiło się głośno już w pierwszej dekadzie XXI wieku, jednak to dopiero ostatnie lata wzniosły tę usługę na zupełnie nowy poziom. Pozycjonowanie to sposób na zwiększanie widoczności strony internetowej w wynikach organicznych wyszukiwarek. O tym, jakie wyniki wyszukiwarka prezentuje swoim użytkownikom w odpowiedzi na określone zapytania, decyduje jej algorytm. Ów algorytm był doskonalony przez wiele lat i obecnie premiuje przede wszystkim strony posiadające wartościową, unikalną treść, przejrzystą strukturę oraz wzbudzający zaufanie profil linków przychodzących. To właśnie wokół tych wartości koncentruje się współczesne pozycjonowanie – agencje SEO, prowadząc strony klientów, dążą do systematycznego zwiększania użyteczności witryny, rozbudowywania treści na niej, a także zdobywania dla niej nowych, wysokiej jakości linków z domen o odpowiednim wskaźniku zaufania.
Zalety pozycjonowania to przede wszystkim:
- możliwość docierania do potencjalnych klientów za pomocą precyzyjnych słów kluczowych
- brak konieczności płacenia za kliknięcia lub wyświetlenia reklamy
- widoczność strony w wynikach niesponsorowanych, które wzbudzają duże zaufanie użytkowników
- odporność tej formy promocji na oprogramowanie blokujące reklamy.
Aby pozycjonowanie było skuteczne, musi zostać poprzedzone audytem strony. To właśnie na podstawie audytu agencja SEO jest w stanie zdiagnozować bieżące problemy witryny i wdrożyć program naprawczy. W czasie audytu analizowany jest profil linków przychodzących, jak również poddawane ocenie są działania konkurencyjnych firm z danego sektora. To wszystko sprawia, że opracowanie skutecznej strategii pozycjonowania staje się znacznie prostsze. Audyt SEO można zlecić w agencji marketingowej https://efectownia.pl/.
Reklama Google Ads – czym różni się od pozycjonowania?
Popularne reklamy Google Ads to w dużym uproszczeniu sposób na promocję strony w wynikach płatnych wyszukiwarki Google. Trzeba jednak zaznaczyć, że reklama Google Ads to znacznie więcej – daje bowiem możliwość wyświetlania reklam firmy nie tylko w wyszukiwarce, ale również w sieci partnerskiej obejmującej tysiące popularnych portali. Najpopularniejszym z nich jest prawdopodobnie platforma YouTube.
Aby móc korzystać z reklamy Google Ads, trzeba założyć konto Gmail, a następnie zarejestrować się w systemie Ads, gdzie od podstaw można stworzyć pierwsze kampanie i wchodzące w ich skład reklamy. Reklama Google Ads jest usługą płatną, a klient ma możliwość wyboru interesującego go sposobu rozliczeń spośród kilku udostępnionych. Najpopularniejszy sposób rozliczania to CPC, czyli cost per click, gdzie właściciel reklam płaci Google za każde pojedyncze kliknięcie.
Przewagą Google Ads nad pozycjonowaniem jest to, że taka reklama wyświetla się potencjalnym klientom niemal od razu po jej opłaceniu i uruchomieniu. Na efekty pozycjonowania trzeba nieco poczekać. Jak długo? To w dużej mierze będzie zależało od intensywności działań SEO i konkurencyjności pozycjonowanych fraz. Im mniej konkurencyjne frazy, tym szybciej można uzyskać satysfakcjonujące efekty.
Z kolei przewagą pozycjonowania nad Google Ads jest brak płatności za kliknięcie. Owszem, same działania SEO kosztują, składa się na nie praca agencji, jednak w wielu przypadkach opłata za SEO stanowi ułamek kwot, jakie trzeba zapłacić za promocję w ramach systemu Google Ads – zwłaszcza wówczas, gdy firma chce promować się na bardzo konkurencyjne frazy i jest zmuszona rywalizować z gigantami branży, którzy dysponują bardzo dużym budżetem.
Pozycjonowanie czy Google Ads – co wybrać?
Bez wątpienia obie formy promocji mają swoje zalety i rezygnowanie z którejkolwiek z nich nie jest dobrym rozwiązaniem. Najlepiej połączyć profesjonalne działania SEO z reklamą w wynikach sponsorowanych – choć wzajemnie nie oddziałują one na siebie, pozwalają zwiększyć rozpoznawalność marki i zmaksymalizować szanse na konwersję. Zlecając obie te usługi, warto korzystać z usług sprawdzonej agencji, takiej jak https://efectownia.pl/, która doradzi optymalny zestaw słów kluczowych i dostosuje strategię marketingową do oczekiwań i budżetu klienta.